Belevingstoerisme. Toerisme en recreatie veranderen snel. Om meer aansluiting bij jongeren te vinden, legt Toerisme Oost-Vlaanderen het accent in haar strategie sinds enkele jaren sterker op een authentieke beleving en ontdekkingen in eigen streek.

Tachtig bladzijden slow journalism. Binnen die belevingsstrategie mochten we het magazine positioneren. Samen met de klant kozen we voor een hoogkwalitatief jaarlijks blad met bijna tachtig bladzijden fiets- en wandelplezier voor wie de kreken, steden, velden en kanalen in de regio wil ontdekken.

Kuiten invetten. Om het magazine te maken, moeten we de kuiten wel invetten, dat geven we toe. We kiezen echt voor slow journalism, met langere, meer persoonlijke verhalen die de lezers en kijkers dieper willen raken dan de meeste toerismereportages uit de weekendkrant doen.

De langere stukken worden afgewisseld met kortere items, doe-dingen en visuele formats, zodat we een gevarieerd geheel verkrijgen dat tegelijk ritme en rust uitstraalt. Of hoe je in de sofa al kunt genieten van de zware fietstochten die je straks zeker zult inplannen!

Award-winning. Extra tof is dat we intussen de Award Best Editorial met dit magazine gewonnen hebben bij de Belgische Boca-awards.  Ook in lezersonderzoek scoort dit magazine erg sterk: we halen een Net Promotor Score van 54, wat volgens de onderzoekers ‘excellent’ is (meer over het onderzoek).

Midden in Luilekkerland: de Leie.

Met fietskoerier Christian drie dagen op zending met een Beacarnea Recurvata.

Afwisselen met speelse formats

Met eerste hulp bij twijfelgevallen: welke route kiezen we?

De must haves van de vogelspotter.

Stijlvol getekende kaartjes

Af en toe een uitspatting.

De 10 soorten dahlia’s op de glamping-site van Modest en Kamiel.

Ode aan fietsstad Gent.

Met dank aan onze schitterende illustratoren.

Zelfs met historische foto’s.

Om te eindigen met een Ronde van vijf dagen. Voor levensgenieters.

Een gratis abonnement dus! Je vindt het hier.