5-figuur3

Digital stories

voor KBC

Hoe breng je aantrekkelijke online verhalen ondanks de beperkte mogelijkheden op je website of intranet?

Voor KBC mogen we voluit gaan voor digital storytelling.

Speciale plek voor stories

Op de meeste company websites kun je binnen het cms maar moeilijk creatief uit de hoek komen. Creatieve storytelling wordt daarom vaak in een apart subdomein voor stories geplaatst. Dat doen we ook voor KBC. De resultaten blijven meetbaar in het gewone Google Analytics-account.

Samenwerken voor innovatie

We hebben intussen een tiental stories voor KBC gemaakt. In een ervan tonen we hoe honderden medewerkers in fasen samenwerken om de banking app KBC Mobile uit te bouwen.

De online verhalen zelf kunnen we helaas niet tonen: ze behoren tot de interne communicatie van KBC. Daarom alleen een korte samenvatting:

De bal gaat aan het rollen…

…een idee moet aan allerlei eisen voldoen …

…de beste ideeën worden uitgewerkt in bootcamps …

… de app wordt finaal ontwikkeld en gelanceerd…

Mooie bekroning

Met dit verhaal wil KBC alle medewerkers in de bloemetjes zetten. De app werd in 2021 verkozen tot Beste Banking App ter Wereld! 

Blijven verrassen

We mogen KBC’ers regelmatig verrassen met creatieve digitale verhalen. Boeiende onderwerpen zijn er bij de vleet: van crowdfunding over de digitale assistent tot pensioen.

Crowdfunding

Over crowdfunding en crowdlending.

Kate, de digitale assistent

Hoe leert de digitale assistent van KBC bij?

Special over pensioen

Hoe verzeker je jezelf van een prima pensioen bij KBC?

Heb je een project waarbij we kunnen helpen?
Mail coordination@jaja.be
of bel +32 9 267 64 60

lees ook

Printmagazines

Printmagazines blijven beresterk scoren, vooral als ze inzetten op authentieke content, krachtig beeld en design met karakter.

lees meer

Patiënt empowered in vernieuwd zorgmagazine

Het vernieuwde zorgmagazine van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) toont diepe medische innovatie en stelt empowerment van de patiënt centraal.…

lees meer

Wat is deep content?

Geen enkel merk heeft genoeg aan oppervlakkige content. Als je een diepe band met mensen wil opbouwen, heb je ook…

lees meer