Knowhow

Hoe evolueert deep content en waar vind je de meest inspirerende voorbeelden?

Awwwards Digital Thinkers Conference: 4 inzichten

Op 12 en 13 oktober vond de Awwwards Digital Thinkers Conference plaats in Amsterdam. De tweedaagse stond in het teken van straffe innovaties en boeiende inzichten in de online communicatie en trok professionals van over heel de wereld aan. Ook wij waren van de partij en keerden terug met een koffer vol inspiratie en inzichten.

De 11 allerbeste Interactieve Sales Stories

Wat zijn momenteel de coolste interactieve sales stories wereldwijd? Het lijstje hieronder staat vol toppers die ons alvast doen watertanden. Geniet ervan en kijk mee met ons tussen de html-tags: wat is er zo goed aan die verhalen?

Sales story voor een monument

Een voorproefje van een bezoek aan het Belfort in Gent? In deze online sales story ontdek je de geheimen van de trotse toren. En je beluistert de klokken van de beiaard zoals ze het volgende kwartier zullen klinken!

Een hartaanval? Help!

Kun jij iemand reanimeren als het nodig is? Dat zou eigenlijk wel moeten, je kunt er levens mee redden. Heel moeilijk is het ook niet. In dit korte klikverhaal leer je hoe je het doet.

Klaar voor AI? Eerste verkenning van ChatGPT en DALL-E

Nu iedereen kan experimenteren met AI-toepassingen zoals ChatGPT, trekken veel gebruikers grote ogen. Nieuwsgierig – en soms ook bezorgd – vragen ze zich af wat het potentieel van AI-toepassingen in hun vakgebied wordt.

5 praktijktips bij verdiepende digistories

We maken nu al enkele jaren verdiepende digital stories voor onze klanten. De verhalen zijn vaak intern, waardoor we ze niet mogen tonen. Maar welke praktijktips geven we onze klanten het vaakst mee?

Dossier Inclusief Taalgebruik

Welke woorden gebruiken we als we het hebben over wit en zwart, genderdiversiteit of mensen met een beperking? Wie vandaag regels voor inclusief taalgebruik zoekt, komt in een kluwen van adviezen terecht. Met dit dossier proberen we helderheid te brengen.

Wat is deep content?

Deep content is content die zorgt voor een rationeel diepere en emotioneel rijkere band tussen mensen en thema’s of merken. Het gaat om content die verder gaat dan oppervlakkige interacties, en die ernaar streeft om betekenisvolle, genuanceerde en langdurige relaties tot stand te brengen tussen mensen en merken of thema’s.

Innovatie in deep content: wat doet de BBC? En de VRT

Als er één speler deep content voor een groot publiek moet maken, dan wel de publieke televisie. Hoe innoveert een topspeler als BBC? En wat doet de VRT?

Cost Per Attention Minute

We horen het bij klanten en concurrenten: iedereen zou het erg handig vinden om de ROI van content marketing over de touchpoints heen te kunnen meten. JaJa experimenteert al een tijd met zo’n nieuwe meet-eenheid: de kost per attentieminuut of cost per attention minute (CPA). Met erg veelbelovende resultaten.

6 × trends en toppers in digitale verhalen

Wat zijn de belangrijkste trends in digital storytelling? We tonen de evoluties aan de hand van zes straffe voorbeelden.