Q&A

    digitale verhalen

De verhalen zijn one-page-websites die gecodeerd worden in een Javascript-framework, zoals Vue of React. Ze worden door ons op maat geschreven en zitten dus niet in een programmeerplatform. We hosten de verhalen standaard op onze servers.

Het design is responsief en wordt automatisch aangepast aan het toestel van de gebruiker. De verhalen zijn dus even vlot te bekijken op smartphone, tablet en laptop. Digitale verhalen gebruiken wel heel wat Javascript, met name voor bewegende elementen. Ze werken daardoor niet goed in hele oude browsers zoals Internet Explorer. Die browser wordt echter ook niet meer door Microsoft zelf ondersteund.

Als internet-adres gebruiken we een subdomein van jullie website. Hierdoor versterkt het verhaal jullie algemene SEO en zijn de resultaten geïntegreerd in jullie Google Analytics.

Naargelang het doel van het verhaal stellen we kpi’s voor. Willen we engagement opbouwen, dan is de kost per attentieminuut belangrijk. Willen we leads verzamelen, dan kijken we eerder naar de kost per respondent op calls-to-action. Lees hier meer over de Cost Per Attention Minute

De prijs van een digitaal verhaal hangt af van de vereisten en de complexiteit van de goedkeuringsprocedures. Voor volledige redactie, design en development, ligt het budget bijna altijd boven de tienduizend euro. Klanten willen vaak te veel opties in het verhaal combineren. We helpen hen de juiste keuzes te maken, het budget onder controle te houden en de focus en impact van het verhaal centraal te stellen.

Pdf’s bieden weinig mogelijkheden tot digital storytelling. Ze zijn bovendien lastig om lezen op een laptop, en al helemaal onleesbaar op een smartphone. Nochtans wordt twintig tot tachtig procent van de content vandaag op een smartphone bekeken. Pdf’s zijn vandaag dus in de meeste gevallen weggegooid geld.

Bij digitale verhalen kun je zowel op rationele als op emotionele verdieping werken. De verhouding tussen emotie en ratio ligt anders bij B2B en B2C, maar je kunt voor beide markten krachtige digitale verhalen ontwikkelen.

Heb je plannen om te starten met digital storytelling? Geef ons een seintje, dan plannen we een call in.

Mis niets!

Lees onze diepste gedachten in onze driemaandelijkse nieuwsbrief.


Kennismaken?

Een project, een vraag, een voorstel? Mail of bel onze coördinatie. Dan bespreken we meteen of we elkaar kunnen helpen.

+32 9 267 64 60

coordination@jaja.be

Blijf in contact

Altijd welkom!

Jansen & Janssen bv
Muinklaan 6
9000 Gent (BE)