De duizenden mensen die in de haven werken en de honderdduizenden die in de regio wonen, houden via de verhalen voeling met die levensader van onze economie. Als structurele contentpartner van Port of Antwerp-Bruges mogen we daar al verschillende jaren bij helpen.
Port of Antwerp-Bruges informeert via haar website en een viermaandelijkse huis-aan-huismagazine Thuishaven in de regio’s Brugge, Waasland en Antwerpen bijna een half miljoen omwonenden over alles wat met de haven te maken heeft. Wij ontwikkelden samen met de klant het concept voor die content en zorgen nu voor een deel van de redactie, voor design, beeldcreatie, drukwerk en distributie.
Het magazine wordt in drie regio-edities uitgebracht. Zo kunnen we in de regiokatern specifiek nieuws brengen naar de regio’s Brugge, Waasland en Antwerpen.
De verhalen uit het printmagazine worden door de klant tegelijk op de website van Port of Antwerp-Bruges gepubliceerd. Op de website worden de verhalen door de klant ook aangevuld met verrijkingen waar mogelijk, van video tot 3D.
Als printmagazine moet Thuishaven de kijker bij de eerste blik al binnentrekken en duidelijk maken dat het over de haven gaat.
Visueel kiezen we voor een cover met een focus op mensen in een havencontext.
Inhoudelijk brengen we op de cover een onderwerp dat maatschappelijk relevant is en veel mensen aanspreekt. Vrouwen in de haven, bijvoorbeeld, of innovatie in de haven.
Het centrale verhaal brengen we over verschillende bladzijden in het nummer. Visueel verdiepen we zo verder het gevoel van de haven bij de lezer. Inhoudelijk kunnen we verschillende facetten belichten en zo een interessante informatiediepte bereiken.
De klant schakelt JaJa ook structureel in als extra capaciteit en buffer voor hun media desk. Zo leveren we copy en design voor het personeelsmagazine. Daarnaast creëren we geregeld infografieken, digitale brochures, visuals en designs voor events en beurzen.