Special Smiles voor Lidl
Wat doe je met je werknemersmagazine als meer en meer van je personeelscommunicatie online gebeurt? Niet afschaffen, maar juist nog strategischer maken, vonden ze bij Lidl. Met meer fun, meer collega’s en meer verbinding.
Sinds 2015 vinden de Lidl-medewerkers in de winkels en distributiecentra het magazine Smile. Klein formaat, met verhalen van collega’s, maar ook best wat informatie vanuit het management. Toen bleek dat de smartphone de middagpauze had overgenomen, verhuisde die personeelsinformatie naar een app. En begon Smile aan een nieuw leven.
Lidl vroeg aan JaJa om Smile te herdenken, en er een tof extraatje van te maken voor de medewerkers. Het is een heerlijk fris magazine geworden, telkens rond een centraal thema. Denk total make-overs, persoonlijke verhalen, reistips van collega’s en de lekkerste recepten met een Lidl-touch. En toch is het meer dan een lifestyleblad: het brengt collega’s dichter bij elkaar en bij de Lidl-producten, en zorgt voor meer smiles in de winkels.




Diensten
Contentstrategie
Concept
Redactie
Beeldcreatie
Vormgeving
Infografieken
Druk en distributie
Producten
Printmagazine
