Duik in digital storytelling
Klaar?
De kunst van digital storytelling evolueert ultrasnel. In de nieuwste generatie verhalen werken we volop met beweging en interactie. We brengen zo letterlijk leven in je content.
De evolutie van digital storytelling is grotendeels te danken aan het toenemend gebruik van Javascript. Met die programmeertaal laten we in de front-end van een website allerlei events gebeuren in interactie met de bezoeker. Digitale verhalen ontwikkelen hierdoor veel meer vertelkracht dan de vroegere e-books of blogposts. De verhalen combineren design, beeld en tekst met web-animatie of laten dingen gebeuren als de klanten scrollen of swipen. Je krijgt speelse interacties aangeboden. Je kiest zelf of je verdiepende tekst al dan niet openklikt. Je behoudt de volledige controle en beslist zelf hoe snel of traag je door het verhaal gaat.
De voordelen op een rij
Diep engagement
Digitale verhalen zijn moving stories. Ze raken je emotioneel en via fysieke interactie, maar spreken je evengoed rationeel aan. Ze zorgen daardoor voor diep engagement.
Grote gebruikscontrole
Anders dan bij video of podcasts behouden gebruikers in digitale verhalen alle controle over hun tijd. De gebruiker zit dus aan het stuur: dit is client centric communication bij uitstek.
Ruim toepasbaar
Veel onderwerpen lenen zich voor digital storytelling. Een productvoorstelling of een reis door het assortiment. Een sprankelende bedrijfsgeschiedenis, een boeiende case story, een krachtig themaverhaal dat de why van je merk uitdiept. Bekijk hier 5 ideeën voor je eerste digitaal verhaal.
Service van a tot z
Jaja levert een volledige service. We bekijken samen met u welke onderwerpen geschikt zijn en hoe ze het best worden aangepakt. We verzorgen research, redactie en vertaling. Foto, illustratie en video. Design en development. Social campagne en effect-rapport.
Ervaren partner
We zijn er best trots op dat verschillende topbedrijven ons de jongste jaren gekozen hebben om hun digital storytelling te helpen uitbouwen.
Proximus
Cybersecurity voor KMO’s
Deutsche Bank
Zo draag je je bedrijf over aan je kinderen.
Deutsche Bank
Schenken en erven over de grenzen heen.
Proximus
Hoe digitaliseer je jouw bedrijf?
KBC
Ssst. Hier groeit het eerste blauwe bos…
Het verhaal is alleen intern beschikbaar.
Stappenplan
We werken standaard in drie stappen. De setup duurt meestal een drietal maanden.
1. Oriëntatie
We bekijken samen met jullie wat de prioriteiten zijn en welke onderwerpen geschikt zijn voor digital storytelling. We tonen de contentstrategische, creatieve en budgettaire opties en bespreken samen met jou hoe we de verhalen het best aanpakken in strategie, creatie en promotie.
2. Creatie
Als de contouren van het creatieplan klaar zijn, maken een demo en een inhoudelijke invulling. We bespreken die voorstellen met jullie, passen aan en starten de creatie van de verhalen op. We verzorgen de volledige creatie van a tot z. We doen research en interviews, redactie en vertaling, fotoshoots, video en illustratiewerk, design en development, social campaign en rapportering van de resultaten.
3. Continuïteit en innovatie
Op basis van de resultaten evalueren we de strategie, creatie en distributie voor volgende verhalen. Gaan we voor continuïteit en bouwen we verhaal-reeksen uit? Gaan we voor innovatie en verrassen we onze doelgroepen met nieuwe technieken? Onderbouwen we de digitale verhalen met achterliggende content? Zitten distributie en promotie goed of kunnen we dat beter aanpakken? We bekijken de mogelijkheden en stippelen samen met jouw team het juiste vervolgpad uit.
Mail [email protected]
of bel +32 477 71 21 64
lees ook
Online Magazines
De kunst van digital storytelling evolueert ultrasnel. In de nieuwste generatie verhalen werken we volop met beweging en interactie. We…
lees meerWat is deep content?
Geen enkel merk heeft genoeg aan oppervlakkige content. Als je een diepe band met mensen wil opbouwen, heb je ook…
lees meer