Moving story voor Proximus

Moving stories zijn een speels en krachtig contentformaat om het engagement van prospects te verdiepen. Voor Proximus creëerden we zo’n verhaal om B2B-klanten kennis te laten maken met het digitale aanbod.

Challenge. Of we deep content konden maken voor hun prospecten in de B2B-markt? Altijd leuk als je zo’n vraag krijgt, zeker van een bedrijf als Proximus. De telecomgigant heeft zijn B2B-dienstenportfolio de jongste jaren sterk verruimd en positioneert zich vandaag als een allround aanbieder van digitale diensten voor ondernemingen.

Keuzes. Om klanten te raken, moet je een content format aanbieden dat relevantie met frisse creativiteit combineert. Samen met Proximus besloten we om een moving story te maken. We kozen er ook voor om naar een duidelijke call-to-action toe te werken: boek een afspraak met onze expert.

Moving stories zijn verhalen die bewegen als je naar beneden scrollt. De gebruikers ervaren een sterke impact door het gebruik van beeld, tekst, beweging, video en interactie. Tegelijk bewaren ze een groot controlegevoel over hun gebruikservaring: ze kunnen bijvoorbeeld snel of traag scrollen, of extra informatie al dan niet openklikken. Moving stories scoren hierdoor een stuk sterker dan video, waar je als gebruiker wel beweging hebt maar tegelijk erg weinig controle ervaart.

Creatie. Technisch is zo’n moving story een flexibele oplossing. Het gaat om een one-page-website die heel licht is en dus snel oplaadt, wat fijn is voor uw SEO. Hosting kan op elke blanco webpagina: u kiest dus zelf of we de story op uw website zetten of apart moeten hosten. En vanzelfsprekend is zo’n story responsief en kun je ze dus vlot lezen op smartphone en desktop.

Creatief hebben we het abstracte onderwerp levendig gemaakt door het te koppelen aan een looptocht: wie digitaal in topconditie wil blijven, boekt hier een gratis digitale check-up bij een Proximus-expert. De bewegende elementen in het verhaal sluiten aan bij de basismetafoor. We hebben er ook voor gezorgd dat de beweging niet te opdringerig is.

We hebben in het verhaal ook verschillende plus-knoppen naar diepere informatie toegevoegd. Onderzoek wijst uit dat dit erg goed werkt: naargelang je meer of minder tijd hebt, klik je wel of niet de plussen met extra info open.

Niko Facebook

Diensten

Concept
Research
Redactie
Visual design and interaction design
Front-end development
Vertaling
Integratie Google Analytics
Social Posts

Producten

Moving story
Social Posts
Hosting
Integratie Analytics

JaJa
Heb je een project
waarbij we kunnen helpen?
Mail hans.faelens@jaja.be
LEES OOK
Onze beste knowhow
driemaandelijks in je inbox?