Daarom wil je een online magazine
en zo begin je eraan
Integratie van video, interactie, bewegende grafische elementen, geluid: in de HTML5-magazines van vandaag kan het allemaal. Je hoeft je trouwens niet tot magazines te beperken. Ook afzonderlijke digital stories, brochures en catalogi behoren tot de mogelijkheden.


De voordelen op een rij
Dieper engagement voor je merk
Online magazines verdiepen de relatie met je prospecten en klanten. Ze zorgen voor een rijker merk-engagement en brengen mensen dichter bij een aankoopbeslissing.
Een magazijn vol verrassingen
Je kunt in je magazines een waaier van onderwerpen aan bod laten komen. Mensen swipen tot ze iets leuks vinden waarbij ze blijven hangen. Dat is een groot voordeel ten opzichte social posts, video’s of blogposts.
Krachtige emotionele en rationele impact
Onze HTML5-magazines bieden ruime mogelijkheden voor diepe digital storytelling. Leuke beweging, prachtige beelden, helder design, interactieve elementen, speelse tekst? Kan allemaal.
Voor laptop en smartphone
De magazines zijn vanzelfsprekend perfect leesbaar op laptop en smartphone.
Perfect meetbaar resultaat
Hoe worden je magazines bekeken en gelezen? Dankzij de integratie van Google Analytics kun je het perfect nagaan.
Service van a tot z
Jaja levert een volledige service. We verzorgen research, redactie en vertaling. Foto, illustratie en video. Design en development. Social campagne en effect-rapport.
Ervaren partner
Heel wat topbedrijven kozen ons de afgelopen jaren als partner voor de creatie van hun online magazines. We zijn in België een van de bureaus met de meeste ervaring op dit gebied. Enkele voorbeelden:
Umicore
Voor Umicore maken we NU Online, een buurtmagazine voor de omwonenden in Olen.
Niko
Voor elektrofabrikant Niko maakten we In Touch. Het is het online magazine voor bouwers die hun huis automatiseren met Niko Home Control.
UZ Gent
Voor UZ Gent maken we het Online Artsenmagazine UZ Letters.


Solo of duo
Online magazine solo
Als we een magazine opzetten dat alleen online bestaat, trekken we het concept volledig los van de vakregels voor printmagazines. De manier waarop mensen in print en online met content omgaan, verschilt immers grondig. Ook de promotiemogelijkheden zijn anders. Zo kun je een online magazine solo inzetten op steeds wisselende doelgroepen, wat bij een printmagazine veel moeilijker is.
Duo: online als aanvulling van print
Als het online magazine een papieren tijdschrift aanvult, beperken we het budget voor online meestal. We maken dan op basis van de printcontent een online versie. Die vullen we indien gewenst aan met een beperkte hoeveelheid video en beweging.

Stappenplan
We werken standaard in drie stappen. De setup duurt meestal een drietal maanden.
1. Oriëntatie
We bekijken samen met jouw team wat de prioriteiten zijn en hoe een magazine daarop kan inspelen. We tonen de contentstrategische, creatieve en budgettaire opties en bespreken samen met jou hoe we tot een coherent creatieplan op jaarbasis komen. Indien nodig doen we een eerste inhoudelijke research-ronde om mogelijke onderwerpen en bronnen op te lijsten.
2. Creatie
Als de contouren van het creatieplan klaar zijn, maken een demo en een inhoudelijke invulling. We bespreken die voorstellen met jullie, passen aan en starten de creatie van het volledige concept en van het eerste nummer. In principe verzorgen we de volledige creatie van a tot z. We doen research en interviews, redactie en vertaling, fotoshoots, video en illustratiewerk, design en development, social campaign en rapportering van de resultaten.
3. Continuïteit en innovatie
Voor de volgende nummers van het magazine werken we zowel op continuïteit als op innovatie. Continuïteit is belangrijk om de klant herkenbaarheid te bieden en omdat het budgettair voordelig is. Innovatie is noodzakelijk om cutting edge te blijven en de impact optimaal te houden. We werken bij Jaja structureel aan innovatie en stellen de klant geregeld vernieuwingen voor.


Mail [email protected]
of bel +32 477 71 21 64
lees ook

Digital Storytelling
De kunst van digital storytelling evolueert ultrasnel. In de nieuwste generatie verhalen werken we volop met beweging en interactie. We…
lees meer
Interactieve Deep Content voor Deutsche Bank
Droom je van een eigen huisje in het buitenland? Wie niet! Maar wat komt er fiscaal allemaal bij kijken? Koop…
lees meer
Wat is deep content?
Deep content is content die zorgt voor een rationeel diepere en emotioneel rijkere band tussen mensen en thema’s of merken.…
lees meer