Meer controle dan bij video

Online sales stories bieden klanten een krachtige belevenis van je product. De gebruikers scrollen naar eigen keuze traag of snel door het verhaal en behouden meer controle dan bij een video. Ze verkennen de zijsprongen of doen dat niet. En met de call to action kunnen ze meteen aankopen.

Online sales stories zijn geschikt voor elk product met een verhaal achter. Voor elk product van vandaag dus.

Centrale lijn

Dit is een demo, sommige delen zijn nog niet uitgewerkt. In het verhaal focussen we op wat dit monument bijzonder maakt: de historische troeven. We starten met een buitenzicht van de toren en duiken dan in de Geheime Kamer, waar de oude perkamenten privileges werden bewaard. Van daar klimmen de wenteltrap op naar de drakenkamer en de klokkenzaal. Tot slot genieten we helemaal boven van een fabelachtig uitzicht over Gent. 

Deep dives als extra’s

Naast dit centrale verhaal kan de kijker op het einde van elke scène doorklikken naar een verdiepende extra. In deze deep dives vertellen we achterliggende hoe- en waarom-verhalen. Waarom dit monument Unesco-erfgoed is. Hoe draken ons al eeuwenlang fascineren. En ook leuk: zo klinkt de beiaard vandaag om xx:yy uur.

Belevingsvoordelen

In sales stories komt het erop aan de belevingsvoordelen van het product bij de gebruikers over te brengen. Ze activeren zelf bewegingen in het verhaal door te scrollen en te klikken. Gebruikers blijven daardoor langer in het verhaal: met een recente interne story voor een groot Belgisch bedrijf haalden we een – weliswaar uitzonderlijk hoge – gemiddelde sessietijd van bijna tien minuten (!). 

Zinvolle animaties

Het is belangrijk om zinvol met de animaties in het verhaal om te gaan. Ze moeten de aandacht op de centrale voordelen van het product trekken, en niet op zichzelf. Als dat goed uitgewerkt wordt, krijg je niet alleen een lange sessietijd maar ook een krachtige emotionele belevingsimpact. En hopelijk dus ook een sterke conversie.